چگونه از باتری های ویپ مراقبت کنیم؟(بخش اول)

مشکلات رایج دستگاه های ویپ

چگونه از باتری های ویپ مراقبت کنیم؟(بخش اول)

باتری های ویپ

اکثر دستگاه‌های سیگار الکترونیکی دارای یک باتری داخلی یا خارجی هستند که دستگاه را تغذیه می‌کند، اگرچه برخی از آن ها دارای باتری‌های قابل شارژ هستند.
سیگارهای الکترونیکی برای استفاده روزانه طراحی شده اند، به این معنی که آن ها به باتری های خاصی نیاز دارند که بتوانند با مصرف و توان خروجی مورد نیاز مقابله کنند.
ضروری است که از باتری خود مراقبت کنید زیرا در صورت آسیب دیدن آن ها می توانند خطرناک شوند.

باتری های ویپ

باتری های ویپ هیچ تفاوتی با باتری‌هایی که هر روز با دستان خود استفاده می‌کنید، در جیب خود نگه می‌دارید و به منظور برقراری مکالمه روزانه نزدیک گوش خود نگه می‌دارید، ندارد. درست است، منظور باتری گوشی شماست. باتری‌های ویپ در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و اکثر آن ها از ترکیب شیمیایی یون لیتیوم تشکیل شده‌اند که مقدار باورنکردنی انرژی را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند در لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های پزشکی یافت شوند. مانند هر وسیله الکترونیکی، همیشه خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد و ویپ نیز تفاوتی ندارد. با این حال، چیزی که باتری‌های ویپ را با باتری‌های تلفن همراه متفاوت می‌کند این است که باتری‌های تلفن همراه از یون‌های لیتیوم سفارشی استفاده می‌کنند که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای دستگاه ساخته شده‌اند.

خرید ویپ

بسیاری از باتری‌های ویپ کمی متفاوت عمل می‌کنند، زیرا «مورد تأیید سازنده» نیستند. این یک روند محبوب برای ویپرها شده است که باتری های ویپ خود را انتخاب کنند و همچنین دستگاه های خود را سفارشی کنند تا قدرت بیشتر و ابرهای بخار بزرگتر تولید کنند. در نتیجه، بسیاری از ویپرها که دانش درستی ندارند در معرض خطر هستند. انفجارها همچنین می تواند به استفاده نادرست، محصولات ارزان قیمت و دستگاه های بی کیفیت نسبت داده شود.

باتری های داخلی

سیگارهای الکترونیکی که دارای باتری داخلی هستند که معمولاً از طریق پورت USB شارژ می شود.
تشخیص اینکه چه زمانی این باتری ها آسیب دیده‌اند ممکن است دشوار باشد. به عنوان مثال، اگر دستگاه را رها کنید، ممکن است آسیب داخلی ایجاد کنید که نمی توانید ببینید که می تواند باعث خرابی دستگاه و خطرناک شدن آن شود. توصیه می کنیم برای بررسی هر گونه آسیب دیدگی، نگاهی حرفه ای به دستگاه داشته باشید.
شما همیشه باید سیگار الکترونیکی خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید زیرا دمای گرم می تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد.
به دلایل ایمنی، نباید سیگار الکترونیکی خود را در حال شارژ شدن بدون مراقبت یا شارژ شدن روی سطح قابل احتراق رها کنید. دستگاه ها می توانند بیش از حد گرم شوند که می تواند باعث خطر آتش سوزی روی سطح قابل اشتعال باشد.
نقطه ضعف باتری‌های داخلی این است که اگر آسیب ببینند، کل دستگاه از کار می‌افتد، در نهایت به این معنی است که شما باید باتری‌ها را کامل تعویض کنید.

خرید ویپ

با این حال، این سیگارهای الکترونیکی برای ویپرهایی که می خواهند یک ویپ ساده داشته باشند بسیار مفید هستند. اگر از دستگاه مراقبت می کنید، از نظر تئوری باید چند سال دوام بیاورد.

باتری های خارجی

کیت‌ها و مدهای پیشرفته‌تر با باتری‌های خارجی عرضه می‌شوند که می‌توان آن ها را جدا کرد و به راحتی جایگزین کرد. یک باتری معمولی 18650 است که مقدار زیادی انرژی آزاد می کند که به طور کلی برای دستگاه های با عملکرد بالا با ویژگی های قابل تنظیم مورد نیاز است.
به همین دلیل، در صورت استفاده نادرست از آن ها و خطر آتش‌گرفتن، نشت مایعات قابل اشتعال و در بدترین حالت، منفجرشدن آن ها می توانند خطر جدی ایجاد کنند.
بهتر است به طور مرتب باتری ها را چک کنید تا مطمئن شوید که ساییده‌نشده‌اند. اگر لفاف PVC ترک‌خورده یا شکسته‌است، باید آن ها را با خیال راحت دور بیندازید. اگر خود باتری سوراخ شده‌باشد، خطر نشت گازهای قابل اشتعال وجود دارد. برای کاهش ساییدگی و پارگی باید باتری ها را در جای خشک و خنک و ترجیحا در محفظه باتری نگهداری کنید.

خرید ویپ

باتری ها را در کیف یا جیب خود رها نکنید زیرا ممکن است با وسایل شل مانند کلید یا سکه واکنش نشان دهند. که می تواند منجر به اتصال کوتاه باتری شود. بعلاوه، آن ها ممکن است کوبیده‌شوند یا کرک بگیرند که می تواند جریان را مختل کند و بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد.
برخی از دستگاه‌های سیگار الکترونیکی باتری‌های لیتیوم یونی مصرف می‌کنند که انرژی فوق‌العاده‌ای را حمل می‌کنند. اما به دلیل مواد شیمیایی موجود در داخل، خطرآفرین هستند. اگر باتری های مذکور اتصال کوتاه داشته باشند، به جریان خود ادامه می دهد که گرما تولید می کند و به عایق آسیب می رساند. اگر باتری ها بیش از حد داغ شوند، می توانند مایع قابل اشتعال را تحریک کنند و در معرض خطر انفجار هستند.
توجه داشته باشید که چنین اتفاقاتی به ندرت رخ می دهد و معمولاً برای کسانی اتفاق می افتد که نمی توانند باتری ها را به طور ایمن ذخیره کنند.

برای خرید ویپ اینجا کلیک کنید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم