سن قانونی برای ویپ

سن قانونی برای ویپ

سن قانونی برای ویپ

ویپینگ در دهه گذشته به سرعت رشد کرده است و به محبوب ترین رقیب برای سیگار تبدیل شده است و رایج ترین محصولی است که برای ترک سیگار استفاده می شود. اما همراه با افزایش محبوبیت آن، گروهی دردسرساز از مشتریان بوجود آمده است: نوجوانان کنجکاو. قانون‌گذاران از استراتژی‌های مختلفی برای دور نگه‌داشتن نوجوانان از محصولات ویپ استفاده کرده‌اند، و تا حد زیادی رایج‌ترین آن ها تنظیم سن قانونی برای خرید محصولات ویپ بوده است.
همانند الکل، اعمال حداقل سن قانونی برای فروش ویپ راه حل کاملی نیست، اما مطمئن ترین راه برای کاهش مصرف ویپ در نوجوانان است. برای قانونگذاران، تصمیم گیری در مورد اینکه برای ویپ کشیدن و خرید ویپ چه سنی مناسب است، مجازات خرده فروشانی که قانون را زیر پا می گذارند، و نحوه اجرای قانون سن خرید، آسان نیست. به هر حال، قانون‌گذارانی که اشتباه می‌کنند ممکن است به طور تصادفی ویپ کشیدن جوانان یا بزرگسالان را افزایش دهند یا به ایجاد بازار سیاه کمک کنند.
در بیشتر کشورها، ویپ یا به عنوان یک محصول تنباکو، به عنوان بخشی از یک دسته محصول مصرفی مستقل تنظیم می شود، یا اصلاً به طور خاص تنظیم نمی شود. دربرخی از کشورها، محصولات ویپ ممنوع است. درکشورهایی که ویپ مجاز است، سن قانونی برای خرید آن معمولاً همان سنی است که شهروندان، بزرگسال در نظر گرفته‌می‌شوند. در اکثر کشورها، این سن 18 سال است، اما همانطور که خواهیم دید، باز هم تفاوت هایی وجود دارد. در ایالات متحده – بزرگترین بازار ویپ در جهان – سن قانونی مصرف آن در حال حاضر 21 سال است.

سن قانونی برای خرید محصولات با نیکوتین صفر

قانون ویپ و سیگارهای الکترونیکی و مایعات آن را به عنوان محصولات تنباکو، یا اجزا یا قطعاتی از محصولات تنباکو تعریف می کند. از آنجا که اجزا و قطعات را می توان برای اصلاح عملکرد یک “محصول نهایی” استفاده کرد، آن ها همچنین به عنوان محصولات تنباکو تنظیم می شوند.
تا زمانی که می توان از مایع الکترونیکی صفر نیکوتین با محصولی (مانند مد یا اتومایزر) استفاده کرد که می تواند با مایع الکترونیکی حاوی نیکوتین نیز استفاده شود، به همین ترتیب تنظیم می شود. از آنجایی که به عنوان یک محصول تنباکو تعریف می شود، فروش مایع الکترونیکی بدون نیکوتین به افراد زیر 21 سال برای خرده فروشان غیرقانونی است.

سن مصرف در کشورهای سراسر جهان

جدای از کشورهایی که مصرف ویپ را ممنوع کرده‌اند، و کشورهایی که هیچ مقرراتی برای آن ندارند، اکثر کشورها به سادگی از سن قانونی بزرگسال برای تعیین حداقل سن برای خرید محصولات ویپ (و سایر محصولات بزرگسالان) استفاده می‌کنند.
برخی از کشورها سن قانونی ملی دارند، اما ایالت ها یا استان ها مجاز به تعیین سن قانونی بالاتر هستند. به عنوان مثال، کانادا حداقل سن ملی 18 سال دارد، اما بسیاری از استان ها و مناطق، سن 19 را برای خرید محصولات ویپینگ تعیین کرده اند. در استرالیا، فروش محصولات مصرفی حاوی نیکوتین (به جز سیگار) بدون تجویز پزشک غیرقانونی است، اما ویپ های غیر نیکوتینی مجاز است و سن خرید از ایالت به ایالت متفاوت است.

کشورهایی که فروش یا استفاده از محصولات ویپینگ را ممنوع می کنند.

در برخی کشورها، استعمال ویپ کاملاً غیرقانونی است، از جمله فروش و مالکیت. ممنوعیت بیشتر در آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی رایج است. استرالیا یک مدل عجیب و غریب دارد که فقط با نسخه پزشک محصولات ویپ مجاز است و واردات غیرمجاز می تواند جریمه های زیادی را به دنبال داشته باشد. در ژاپن، محصولات ویپ نیکوتین غیرقانونی است، اما محصولات تنباکوی گرم‌شده مانند IQOS کاملا قانونی و به طور گسترده استفاده‌می‌شود.
برخی از کشورها ممنوعیت کامل استفاده و فروش را دارند، برخی دیگر فقط فروش را ممنوع می کنند و برخی فقط محصولات حاوی نیکوتین را ممنوع می کنند. در بسیاری از کشورها، قوانین نادیده‌گرفته می شوند و بازارهای سیاه رونق می گیرند. در برخی دیگر، آن ها اجرا می شوند (اما آن ها هنوز بازار سیاه دارند).

آنتیگوا و باربودا

قانونی برای استفاده، غیرقانونی برای فروش

آرژانتین

قانونی برای استفاده، غیرقانونی برای فروش

استرالیا

استفاده قانونی، داشتن نیکوتین بدون تجویز پزشک غیرقانونی است. واردات غیرقانونی نیکوتین می تواند با جریمه تا 222000 دلار مجازات شود. مجازات های مالکیت از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، اما می تواند بسیار شدید نیز باشد.

بنگلادش

بنگلادش در حال حاضر هیچ قانون یا مقررات خاصی برای ویپ ندارد.

ایران

استفاده قانونی

کویت

استفاده‌قانونی و غیرقانونی برای فروش

قطر

ممنوع‌شده: غیرقانونی برای استفاده، غیرقانونی برای فروش

برای خرید بهترین ویپ ها اینجا کلیک کنید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم